منتدي دولار للشركات الربحية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدي دولار للشركات الربحية

حقق حلمك بتحقيق عوائد و مدخرات مالية من الانترنت
 
الرئيسيةالتسجيلدخول

 

 شرح الاستثمار فى الشركات المصرية

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
نور الله
.
.


المساهمات : 5
تاريخ التسجيل : 05/01/2012

شرح الاستثمار فى الشركات المصرية Empty
مُساهمةموضوع: شرح الاستثمار فى الشركات المصرية   شرح الاستثمار فى الشركات المصرية Icon_minitimeالثلاثاء يناير 31, 2012 9:50 am

بسم الله الرحمن الرحيم

قبل أي كلام احفظ النصيحة ده كويس أوي لأنها هتنفعك جامد جدا في مشوارك حياتك عموما و الربحي خصوصا " اتـــــعب اجـــــتهد كـــــافح في الحلال اصبـــــر لاااااااااا تيأأأأأأأأأأأس " .

كتير مننا بيعاني انه أول ما بيدخل في المجال ده يشترك في شركات كتير و يفضل يضغط يضغط بدون ما يحقق اي ربح مطلقا و في الاخر يزهق و يمل و زي ما دخل زي ما خرج و اضف لكده ضيق الوقت اللي انا فيه حاليا بحكم اغلبنا طلبة مدارس و كليات و شباب بيشتغل و لو مشتركين في شركات كتيره مش هنلحق نضغط ع الكم الكبير اللي مشتركين فيه .

طب ايه الحل ؟؟؟

هدف أي شخص ذكي دخل مجال الربح انه يركز جهده و وقته و فلوسه في أقل عدد من الشركات ( الصادقة الموثوق فيها و كمان تحقق ربحية عالية يعني م الاخر الشركات السوبر ) يعني تطبيقا للمثل اللي بيقول " الطمع أقل ما جمع " انما ان الواحد يشترك في 20 شركة و يضغط عليهم يبأى ضيع وقته و تعب نفسه و لا حقق حاجه يعني م الآخر تشترك في هذه الشركات السوبر و ترقي و تستثمر فيها و لو أنت قولت الشركات ده مكسبها قليل فأنا هقولك لو حسبتها على التجربة اللي فاتت و بدأت شغل في شركة سوبر بدل من 20 شركة كان هيكون معاك على الأقل 25 ريفيرالز في شركة واحدة و مش تخسرهم و مكسبك مش هتخسره و ربحك هيزيد و هذا هو الفرق الكبير و الأهم بين الشغل الصح في الشركات و الشغل في 20 شركة فمش المهم هو سعر الضفطة و الأهم هل الشركة صادقة و أموالك في أمان و لا لأ .

يعني م الآخر هدفنا هو الاستثمار ثم الاستثمار ثم الاستثمار في أفضل الشركات لتحقيق أعلى ربحية ممكنة .

سؤال تاني يطرح نفسه منين أقدر أجيب الشركات السوبر ده ؟؟؟

زيي زي أي شخص لسه بادئ مجال الربح وقعت في نفس الخطأ المعتاد و بعد فترة لاقيت ان المحصلة ضئيلة جدا و ضيعت وقت كبير كنت ممكن أستخدمه أحسن من كده لو ركزت في 4 أو 5 شركات بدل 10 أو 20 لحد ما قررت أعمل وقفة و أفهم الشغل الصح ماشي ازاي و عشان كده دورت و سألت ناس كتير جدا م اللي هما الخبراء التقال بمعنى الكلمه في كل المنتديات لحد ما وصلت للكلام الجاي ده .

عشان تحكم على أي شركة لازم دايما تحكم من خلال تلات حاجات :

أولا : المبالغ اللي دفعتها الشركة للأعضاء و عدد الأعضاء في الشركة .

ثانيا : معدل زيادتهم كام في المية أسبوعيا .

ثالثا : تصنيفها في مواقع ptc-investigations و alexa و هل بتتقدم بسرعة و لا لأ .

و أخيرا ملحوظة مهمة جدا ان الشركة كل ما كان ربحها قليل كل ما تعرف انها ماشية صح و هتستمر لمدة طويلة جدا لان كلنا سمعنا عن شركات كتير و اولهم اون بكس بتدفع مبالغ مجنونة و في الآخر مش بتعرف توفي الأعضاء فلوسهم و تفلس و تغرق .

طيب لو طبقنا الكلام اللي فات ده على الشركات اللي على الساحة بالاضافة الى نصايح الخبراء هنلاقي نفسنا ان اختياراتنا انحصرت في الشركات الجاية ده ( السوبر ) اللي هي م الآخر تحط فيها فلوسك و تستثمر و انت مطمن و تحقق أرباح ملهاش حدود و تعيش ملك .

الشركات السوبر هي ( طبعا الملاحظ إني بعتمد بصورة كبيرة على الشركات العربية لأنها أكتر مصداقية و الواحد زهق و مل من نصب الأجانب و الأدمن العربي محترم و أمين و هدفه إستقرار الشركة و ربح الأعضاء ) :
1 , 2 . O U R B U X , N I L E - L A N D
عمالقة الاستثمار الحالي من الأدمن المصري المحترم د / نارد عزوز و مش هقول غير اني شوفت كتير و قليل و سمعت كلام أكتبر بس قسما بالله ما شوفت اجماع على شركات أد الشركتين دول و الكل بيقول فيهم احلى كلام عن المصداقية و الأمانة و القوانين الصارمة و الربحية العالية اللي تخلي كل واحد يكسب الدهب و فوق ده كله الحد الأدنى قليل جدا و الدفع فوري . و الشركات لحد اللحظة ده في تحديث مستمر فالأدمن خصصلهم سيرفر لزيادة الكفاءة و الحماية .
http://www.ourbux.info/?r=dodo2012
فـ أوربكس تعتبر حاليا أحسن شركة موجودة في المجال حاليا من ناحية معدل العائد يعني لو عملنا تصور بسيط انك استثمرت فى الشركة و اشتغلت و اتسرديت راس المال و بعدها كل اللى جاى ان شاء الله يبأى صافي ربح يعنى تخيل انك هتسحب كل أسبوع مش أقل من 50 دولار الى ما لا نهاية و عشان أبأى صريح معاكم العضوية في أوربكس اللي لازم كل الناس ترقيلها هي الجولد لأنها بتحققلك ربح أكتر من 300% فى حوالي تلات أربع شهور و لما ترقي للألتميت مش هيبقى هدفك غير حاجة واحدة و هو زيادة حد السحب عن طريق تقليل الفترة بين كل سحب و التاني .
http://www.ourbux.info/?r=dodo2012

http://www.nile-land.com/?ref=dodo2012
أما نايل لاند فده حكايتها حكاية و قصتها روعة و مربحة جدا و عشان تربح لازم رأس مالك كبير و عشان تعرفوا كدو قوة الشركة فيكفي إنها في أشهر قليلة إنضم لها 32000 عضو دفعتلهم حوالي 15000$ و الشركة بتديلك في اليوم 6 إعلانات ( 1 سنت للإعلان ) يعني 6 سنت يوميا و ده من أعلى أسعار الإعلانات بين الشركات الصادقة يعني الحمد لله مصداقية و ربحية عالية في شركة واحدة و طبعا سعر الإعلانات و معدل الفع بالنسبة للأعضاء في الشهور القليلة ده يأكد مدحي في الشركة يعني مش مجرد كلام و بس و ده كانت كلمة الأدمن المحترم بيلخص فيها الشركة في سطور قليلة " مشروعنا القادم بأذن الله سيكون في الظاهر و للوهلة الأولى هو موقع بي تي سي لكن لو واحد دقق النظر في التفاصيل و القوانين سيجده شركة مساهمة اسلامية بعائد شهري مجزي و ربح متغير مقبول و استثمارات فوق متوسطة و أسهم و تداول حلال كامل مع إمكانية تصفية حساب أو اضافة كأي شركة استثمارية بالاضافة لجميع أنواع الايداع و السحب مثل الفيزا و الويسترن و الأليرت و الليبرتي و الشيكات البنكية كما يوجد عضويات من أول المجانيه إلى الاستثمارية الكبيرة و أخيرا تصميم مصري خالص بما يتناسب مع الحضارة المصرية المعروفة عالميا " .
B U X E M P I R E
http://www.buxempire.com/?r=ahmedabdelkadr
شركة الإمبراطورية العربية المصرية الجديدة القادمة بقوة صاحبة الإسكربت الفخم الحديث nTen الذي يعتبر أقوى إسكربت حاليا و صاحب الشركة عربي مصري إسمه " أحمد علاء " من المنوفية .

طبعا أول ما هنبدأ الشركة الكل هيسأل ليه أسعار الإعلانات قليلة ؟
الادمن وعد بالزيدة من اول فبراير
أما الإستثمار لخصه الأدمن في جملة واحدة بس " حضرتك تقدر تضيف على الموقع 25$ بشكل مبدئى تشترى بيهم 100 ريفير و يمكن متدفعش تانى لو اشتغلت على ارباحهم حضرتك المبلغ مش كبير خالص ومربح جدا زى ما حضرتك عايز " و ضيف على ده أسعار العضويات مناسبة جدا لإستمرار الشركة و مناسبة للأعضاء و فوق ده كله سعر الريفر منخفض جدا 25 سنت و ده من أقل الأسعار اللي شوفتها بين كل الشركات و كمان ضغطته عالية تتراوح ما بين 0.005$ للعضوية العادية و 0.01$ للبيونير !!!
و طبعا بدون مبالغات أو مجاملات واضح جدا من سياسة و كلام الأدمن رغبته القوية في الإستمرااااار لأطول مدة إن شاء الله و لما شجع على الإستثمار من باب التجربة و التحدي لإثبات قوة الشركة فمقالش مئات و آلاف الدولارات و قال 25$ بس و مش هتحتاج تحط أي فلوس تانية بعدها و بصراحة أنا متفائل جدا الشركة للأسباب اللي قولتها و كمان الأدمن عربي كلنا نثق فيه أكتر من الشركات الأجنبية اللي عماله تنصب علينا .

بعد كل الكلام ده ، كل اللي أقدر أقوله فرصتكم كبيرة جدا إنكم تلحقوها من أولها و تجمعوا أكبر عدد من الريفرالرز و تحققوا الربحية العالية قبل إشتراك الكل فيها .
http://www.buxempire.com/?r=ahmedabdelkadr
1 - أي فلوس معاك أو هتجيلك حطها في أوربكس استثمر فيها بقلب جامد .
2 - بعد كده لما تظبط نفسك في أوربكس أدخل على نايل لاند بقلب أجمد
3- الإمبراطورية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
شرح الاستثمار فى الشركات المصرية
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدي دولار للشركات الربحية :: شركات ال PTC-
انتقل الى: